Personeelsbeleid

Het personeelsbeleid

Stichting Kwest voert een actief personeelsbeleid dat past binnen de visie van de organisatie. We streven een balans na tussen de belangen van stichting Kwest, die van de medewerkers en van de omgeving.
Medewerkers worden gezien als een bron van vernieuwing en creativiteit. Opleiding en begeleiding zijn in deze visie van essentieel belang.

Inwerkprogramma

Naast een uitgebreid inwerkprogramma op je vestiging, krijg je als pedagogisch medewerker na je proeftijd een inwerktraining aangeboden door de begeleidingscoördinator van Kwest.

Video interactiebegeleiding

Al vanaf de inwerkprocedure wordt je bij Kwest meegenomen in ons VIB-traject. VIB staat voor video-interactiebegeleiding. VIB is een middel om, doormiddel van opnames, de interactie tussen pedagogische medewerkers en de kinderen te stimuleren. Klik hier voor meer informatie.

Trainingen

Kwest stimuleert persoonlijke ontwikkeling, zodat jij genoeg uitdaging in je werk houdt, je over kinderen blijft verwonderen en je kinderen het beste kunt blijven bieden. Kwest biedt medewerkers de mogelijkheid hun kennis te verruimen en vergroten. Het aanbod aan bijscholing is divers en kan variëren van:

• een centrale Kwest scholingsdag of -avond voor alle medewerkers;
  • scholing op maat per kindercentrum;
  • gerichte cursussen zoals een cursus ouder-kind gesprekken, kinderEHBO, of begeleiding stagiaires;
  • cursussen op basis van vrije inschrijving en interesse;
  • tot het bieden van faciliteiten voor een reguliere opleiding.