Werken bij Kwest

Kanjers in de kinderopvang

Kwest is altijd op zoek naar nieuwe collega’s, onze KwestKanjers! Op de groep als pedagogisch medewerkers of stagiaire, thuis werken als gastouder of misschien wel een administratieve functie bij het Kwestkantoor. Zit er ook een nieuwe uitdaging voor jou bij?

Kwest biedt jou

• Werkgeluk bij een kinderopvangorganisatie midden in Westland
  • Een inspirerende slogan; ‘verwonder, ontdek en ervaar’
  • Teamspirit, oftewel ‘t Kwestgevoel met; een warm welkom, samen Kwest, samen sterk en teambuilding
  • Pakket Ik Ontwikkel met; KwestKanjer worden d.m.v. ons inwerkplan, persoonlijke ontwikkeling d.m.v. ons PlusPlan, blijven groeien d.m.v. GO! en pedagogische begeleiding d.m.v. Video Interactie Begeleiding
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden conform CAO-Kinderopvang

Werken of leren bij Kwest

Wil je meer weten over werken of leren bij stichting Kwest? Ontdek meer via onderstaande informatie.

Teamspirit

Samen zijn we sterk. Samen bouwen we aan goede kinderopvang in Westland en samen zorgen we voor werkgeluk. We brainstormen tijdens Samen Kwest; een inspirerende avond voor alle KwestKanjers om te kijken waar de kansen liggen om het bij Kwest nóg leuker te maken en we hebben het gezellig tijdens het KwestFestival; het bedrijfsfeest met gave workshops, lekker eten en swingende muziek. Ook de teambuilding met je eigen team draagt bij aan ’t Kwestgevoel. Het gevoel dat je er samen voor staat, dat je kunt bouwen op de ander en dat je samen gaat voor kwaliteit. De teamspirit!

Pedagogiek Ontwikkeling en Kwaliteit

Inwerkplan
Met het inwerkplan vind je stap voor stap jouw draai bij Kwest. Het kennis maken met jouw functie, je werkplek, de ouders, kinderen en collega’s is daar een belangrijk onderdeel van, maar ook je weg vinden op intranet, in de portalen en natuurlijk het eigen maken van de visie van Kwest hoort daar bij. Met de hulp van jouw naaste collega’s en locatieverantwoordelijke ben je binnen no time gewend.

GO!
Op dit moment werken wij aan GO!. GO! staat voor Groeien en Ontwikkelen, joúw groei en ontwikkeling. Het gaat over het voeren van een goed gesprek; met je leidinggevende, collega’s en ouders. Met oprechte aandacht. Aandacht voor jou; jouw kwaliteiten, jouw functioneren, jouw mogelijkheden, jouw wensen, jouw kansen en jouw toekomst. Met als doel dat jij binnen stichting Kwest kunt groeien en ontwikkelen in je werk, als mens en als collega. Waar wil jij naartoe?

Plusplan
Investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers vinden we belangrijk en “blijven leren” is toch ook gewoon erg leuk?! Het Plusplan bestaat uit verschillende onderdelen; need to know, nice to know, teambudget en programma LV.
Iedere medewerker kiest ieder jaar minimaal 1 need to know (b.v. meldcode of ontwikkelingsgebieden), en mag daarnaast ook een of meerdere nice to knows (van koken tot sporten) volgen. Ook wordt er met het team een training gevolgd en gaan de locatieverantwoordelijke gezamenlijk naar een training.

De EHBO, BHV en Uk & Puk trainingen vallen niet onder het Plusplan, het is vanzelfsprekend dat je deze trainingen volgt als deze vereist zijn voor jouw functie.

Pedagogische coaching
Onze collega’s van team Ik Ontwikkel zorgen voor pedagogische ondersteuning. Ze coachen medewerkers met behulp van Video InteractieBegeleiding.

Diploma’s

Niet zeker of jouw diploma voldoet aan de kwalificatie-eis? Check je diploma; kijk op voor dagopvang op pag. 11-12 en voor buitenschoolse opvang op pag. 13-17.

Een kans om te ervaren

Kwest vindt het belangrijk dat leerlingen een kans krijgen om in de praktijk te ervaren. Alle locaties van stichting Kwest zijn erkend en geregistreerd als leerbedrijf. Onze praktijkopleider coördineert de stageplekken en zorgt er samen met de stagebegeleiders op onze opvanglocaties voor dat leerlingen de ruimte krijgen om zich te ontwikkelen.

Jouw opleiding

Ieder jaar ontvangen wij een groep leerlingen die een Beroeps Opleidende Leerweg (BOL) volgen. Zij staan als derde (boventallig) op de groep. De stageplekken worden ingevuld in overleg met het opleidingsinstituut.
Daarnaast bieden wij ook enkele werkplekken voor studenten die de Beroeps Begeleidende Leerweg (BBL) volgen. Zij staan, na een aantal positieve beoordelingen en goede voortgang van de opdrachten, intallig op de groep.

Als er een BBL werkplek beschikbaar is, staat er een vacature op onze site. Voor vragen over stage kunt je contact opnemen met de praktijkopleider. Mail naar mijnstage@stichtingkwest.nl

Snuffelstage / Maatschappelijke stage
Wil jij graag je snuffelstage of maatschappelijke stage lopen bij Stichting Kwest? Vul dan het onderstaande formulier in. Je ontvangt binnen een week reactie.

Aanmeldformulier Snuffelstage

Wil je graag een kijkje nemen in de wereld van de kinderopvang? Meld je dan aan voor een snuffelstage bij Kwest! Tijdens deze stage krijg je de kans om mee te draaien op een van onze opvanglocaties, waar je kunt ervaren hoe het is om te werken met kinderen in verschillende leeftijdsgroepen. Vul het onderstaande formulier in om je aan te melden voor een snuffelstage en ontdek of werken in de kinderopvang iets voor jou is.

Mijn naam is:(Vereist)
Hoe kunnen we je bereiken?
Schrijf hier een korte motivatie.
Vul hier de naam van je school en de locatie in.
Schrijf hier de start- en eind datum van je stage. Als je dit nog niet weet, schrijf dan 'weet ik niet'.
Schrijf hier op welke dagen van de week jij stage wil lopen.
Schrijf hier het aantal stage uren op.
Heb je nog vragen, of wil je nog iets kwijt?

Dit zijn wij

Samen zijn we Kwest, samen zorgen we ervoor dat de kinderen kunnen verwonderen, ontdekken en ervaren op al onze opvanglocaties. Kijk je mee?

Kick-off Pedagogisch Beleidsplan

KwestFestival 2023

Solliciteren? Ontdek onze vacatures!

Bekijk onderstaande vacatures en reageer. Wil je eerst meer informatie of staat jouw vacature hier niet bij?

App, mail of bel met Stephanie van HR; 06-59826950mijnsollicitatie@stichtingkwest.nl.

We kijken graag samen naar de mogelijkheden!

Coördinator Facilitaire Zaken

Topper voor peuteropvang

• Pedagogisch medewerker
  • 14 uur
  • Peuteropvang | 2-4 jaar
  • PO Peuterhof
  • Honselersdijk

Avonturier gezocht

Help jij de prins groeien?

Pedagogische Medewerker Sport BSO

Hier is het gras groener!

Kom shinen bij KwestFactory!

Gastouder gezocht!

Boekfietser(s); met een hart (voor-)lezen!

• Boekfietser
  • 4 uur
  • peuteropvang en jong BSO (2-7 jaar)
  • Kwest