Gastouder worden bij Gastouderbureau Kwest

Wat zijn uw voordelen als gastouder verbonden aan gastouderbureau Kwest?

• U bepaalt zelf hoeveel tijd u voor opvang beschikbaar bent.
  • u werkt thuis, in uw eigen vertrouwde omgeving;
  • u krijgt een vast uurtarief per kind;
  • wij zorgen er voor dat u kunt kennis maken met ouders en kinderen;
  • wij regelen de zakelijke kant van de opvang;
  • u krijgt alle ruimte voor ontwikkeling: Kwest zorgt voor cursussen themabijeenkomsten en biedt u waar nodig en gewenst ondersteuning en begeleiding.

Aanmelden

Wilt u zich aanmelden, omdat u gastouder wilt worden? Of wilt u eerst meer informatie?
Dan kunt een informatieboekje met aanmeldingsformulier aanvragen door contact op te nemen met:
Gastouderbureau Kwest

gastouderbureau@stichtingkwest.nl

Het informatieboekje en het aanmeldingsformulier wordt dan per post toegezonden. U kunt het informatieboekje en het aanmeldformulier natuurlijk ook downloaden.

Intake

Na ontvangst van uw aanmeldingsformulier neemt een van onze bemiddelingsmedewerkers contact met u op voor een uitgebreid intakegesprek bij u thuis. Tijdens dit gesprek vullen we een uitgebreide vragenlijst in en bekijken het huis op het gebied van veiligheid en hygiëne. Zo verwachten we een duidelijk beeld te krijgen van uw persoon, wensen en motivatie. Tijden het gesprek krijgt u ook informatie over de begeleiding en werkwijze van het gastouderbureau.
Wanneer u voldoet aan de gestelde eisen en selectiecriteria gastouder wordt de aanmelding vastgelegd in een 'overeenkomst voor bemiddeling'.

Kennismaking met ouder(s) en gastkind

Zodra wij een passende vraag hebben, nemen we contact op met u. De kennismaking vindt bij u thuis plaats. De kennismaking is vrijblijvend, u kunt er rustig een nachtje over slapen. Het is belangrijk om ook gevoelsmatig na te gaan of het goed zal klikken met elkaar.

De plaatsing

Als de kennismaking positief verlopen is, wordt de opvang tijdens een koppelingsgesprek vastgelegd in een 'overeenkomst van opdracht'. Praktische zaken over de opvang van het kind worden vastgelegd in een afsprakenbijlage.

Proeftijd en evaluatie

Tijdens het koppelingsgesprek wordt er een proeftijd en evaluatiegesprek afgesproken tussen ouder, gastouder en gastouderbureau. In de proeftijd zal het bureau telefonisch contact onderhouden met ouder en gastouder. Tijdens het evaluatiegesprek worden de afspraken besproken en zo nodig aangepast. Na de proeftijd is er voor ouder en gastouder onderling een opzegtermijn van één maand.