Inschrijven bij stichting Kwest

Voordat u uw kind gaat inschrijven, wilt u waarschijnlijk eerst een kijkje nemen op een of meerdere locaties. Dat kan, u bent van harte welkom. Via een persoonlijk bezoek aan een of meer locaties kunt u zich een goed beeld vormen van de mogelijkheden.

Vanaf wanneer inschrijven?

Als u een keus heeft gemaakt, kunt u zich online inschrijven. Hieronder kunt u zien vanaf wanneer u uw kind kunt inschrijven en vanaf wanneer de opvang plaats vindt.

Opvangsoort  Inschrijven  Opvang

Gastouderopvang

Tijdens zwangerschap

Vanaf 6 weken

Dagopvang

Tijdens zwangerschap

Vanaf 6 weken

Verlengde peuteropvang

Vanf 1 jaar

Buitengroep

Vanaf 3 jaar

Gesubsidieerde peuteropvang

Vanaf 1 jaar

Buitenschoolse opvang

Vanaf 3 jaar

Vanaf 4 jaar

Na het volledig invullen van dit formulier bent u automatisch ingeschreven. Wij werken met een plaatsingsbeleid. Of er meteen plaats is, hangt van de bezetting af op het kinderdagverblijf van uw keus. Als er plaats is op de dag(en) van uw voorkeur, dan krijgt u via de mail een aanbod plaatsing van stichting Kwest. Is er nog geen plaats? Dan komt u op de wachtlijst terecht.

Op het formulier 'aanbod plaatsing' vindt u onder meer de opvangsoort, het aantal uren per maand, de brutoprijs per uur en de brutoprijs per maand. Deze gegevens heeft u nodig voor de kinderopvangtoeslag. Bent u het met het aanbod eens, kunt u per mail laten weten dat u akkoord bent.  U ontvangt dan van onze administratie een 'overeenkomst kinderopvang', die u vervolgens getekend terug stuurt.

Ingeschreven en dan?

Kort voordat uw kind voor het eerst het kindercentrum of de buitenschoolse opvang bezoekt maken we een afspraak met u en uw kind voor een intakegesprek. U maakt dan kennis met de medewerkers van de groep en er worden wenafspraken gemaakt.

Opvang nodig in de vakantie?

Bij de buitenschoolse opvang bieden wij ouders de mogelijkheid om in de schoolvakanties extra opvang aan te vragen. U kunt dit doen door bij de betreffende groep vakantieopvang aan te vragen. Ook als uw kind tijdens schoolweken geen gebruik maakt van buitenschoolse opvang, kunt u vakantieopvang aanvragen. U moet dan wel eerst aanmelden voor buitenschoolse opvang. U kiest dan voor het pakket losse vakantieopvang.

Annuleren, wijzigen en opzeggen

Wilt u een wijziging doorgeven of opzeggen? Dat kan via uw ouderportaal.

De opzegtermijn bedraagt één maand. De opzegtermijn gaat in op de datum waarop stichting Kwest het online opzegging heeft ontvangen. Bij gesubsudieerde peuteropvang en gastouderopvang gaat de opzegtermijn in vanaf de 1e of de 16e van de maand. Het verminderen van het aantal dagen wordt beschouwd als een gedeeltelijke opzegging, waarbij eveneens een opzegtermijn van een maand geldt.