Memories maken! Samen op bezoek bij Ipse de Bruggen

Wat een leuk verjaardagscadeau van Kwest!
Een potje met memory kreeg onze zoon voor zijn 3e verjaardag van Stichting Kwest. Samen gingen wij een potje memory spelen. Ook zat er een briefje in het potje van de memory en ik dacht, daar zullen de spelregels wel op staan. Nou voor memory hebben we die niet nodig. Tot dat ik beter keek. 5 belevenissen konden we gaan doen (gratis of met een goede korting). Tja… en dan blijven we toch echte Hollanders, maar ik vind het ook leuk om op plekjes te kijken waar we normaal niet komen en waar onze peuter nog nooit is geweest. Dus daar gingen wij voor onze eerste belevenis.

Op de fiets naar Ipse de Bruggen in Naaldwijk. We werden gastvrij ontvangen en kregen zelfs een rondleiding door de loods. Wat een machines en wat waren er veel lieve mensen hard aan het werk (zagen, schuren, tekenen)! Wat een belevenis! Onze zoon keek daar zijn ogen uit… en kreeg een leuk cadeautje om samen met zijn vader in elkaar te timmeren! (wat… daar mogen jullie natuurlijk zelf achter komen).

Maar nu we eenmaal weg wilde gaan zei de man die ons ontving, dat hij wel erg teleurgesteld was in het aantal peuters dat hierop af kwam. We waren nr 2, en hij had 200 setjes…. Dit is wel erg zonde. Wij mogen nog op pad voor onze andere belevenissen; frambozen plukken bij framblij, zwemmen, naar een voorstelling en onze eigen cress telen. Maar we hopen dat we ook andere ouders enthousiast hebben gemaakt om met je kind de belevenissen te gaan verwonderen, te ontdekken en te ervaren. Voor onze peuter is het in ieder geval erg leuk en hij keek zijn ogen uit!