De Jonge Onderzoekers verder als peuteropvanggroep bij DoReMi

17 februari 2020 | Update: n.v.t.

Verder als structurele peuteropvang

Goed nieuws, na twee geslaagde series van 8 weken gaat De Jonge Onderzoekers verder als peuteropvanggroep bij kindercentrum DoReMi!

Vanaf 31 augustus bieden wij op woensdag van 8.30 tot 12.30 uur verlengde- en gesubsidieerde peuteropvang voor echte onderzoekers met een (vermoedelijke) ontwikkelingsvoorsprong. De groep wordt daarmee onderdeel van stichting Kwest, maar de samenwerking met Cleverbee en IQ+ zal zeker blijven bestaan. Mirjam van Veldhoven van Cleverbee gaat op deze groep samen met een pedagogisch medewerker van stichting Kwest peuteropvang bieden.*

Komt mijn kind in aanmerking?

Is uw peuter een echte onderzoeker? Heeft uw kind al meer ontdekt dan de kinderen om hem of haar heen? Is er (vermoedelijk) sprake van een ontwikkelingsvoorsprong en heeft uw kind meer uitdaging nodig? Dan is de peuteropvanggroep De Jonge Onderzoekers misschien wel iets voor uw kind.

Om er achter te komen of uw kind in aanmerking komt voor deze opvang wordt u na inschrijving uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.  U kunt daarin aangeven wat u opvalt aan de ontwikkeling van uw kind. Tijdens het gesprek wordt, naast snel denken en verbale voorsprong, ook gelet op de aanwezigheid van zijnskenmerken. Met toestemming van de ouders kan ook om input van de opvang gevraagd worden.

Online informatiebijeenkomst

Op woensdag 8 juli is er een online informatie bijeenkomst waarin Mirjam Veldhoven achtergrondinformatie geeft over ontwikkelingsvoorsprong en de opzet van De Jonge Onderzoekers. Ook is er gelegenheid om vragen te stellen.

Als u zich aanmeldt voor deze informatiebijeenkomst via mirjam@cleverbee.nl ontvangt u een link naar Zoom waarmee u elkaar online kunt ontmoeten.

Inschrijven

U kunt uw kind inschrijven via onze website of uw ouderportaal. In het inschrijfformulier kunt u niet kiezen voor de groep De Jonge Onderzoekers. Kies bij verlengde- of gesubsidieerde  peuteropvang (afhankelijk van uw situatie) voor woensdagochtend opvang bij DoReMi. Onze plaatsingsmedewerkers zien dat u voor De Jonge Onderzoekers inschrijft en delen uw contactgegevens met Cleverbee.

Tarieven

Doordat De Jonge Onderzoekers verder gaat als structurele opvang, kunnen ouders ook in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag of subsidie vanuit de gemeente. De netto kosten zijn afhankelijk van uw inkomen. Bekijk hier onze (bruto) tarieven.

Vragen?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marielle van Os, Intern begeleider | mariellevanos@stichtingkwest.nl

*Eind 2021 heeft Mirjam van Veldhoven het stokje overgedragen aan onze intern begeleider Marielle van Os. Maandelijks is er een overlegmoment met Mirjam en de pedagogisch medewerkers. We zijn trots op de groei van deze groep en de samenwerking met Cleverbee.