Tarieven stichting Kwest 2019

Maak een keuze uit onze opvangsoorten om de tarieven te bekijken.

GASTOUDEROPVANG

DAGOPVANG

VERLENGDE PEUTEROPVANG

GESUBSIDIEERDE PEUTEROPVANG

BUITENSCHOOLSE OPVANG

Kinderopvangtoeslag

Als u gebruik maakt van dagopvang, verlengde peuteropvang, buitenschoolse opvang of gastouderopvang komt u misschien in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. Op www.toeslagen.nl leest u hoe het werkt en wat de voorwaarden zijn.

De belastingdienst vergoed de kosten voor de kinderopvang tot een maximum uurtarief. Wilt u weten hoeveel kinderopvangtoeslag u ontvangt, dan kunt u een proefberekening maken op de site van de belangdienst.

Opvangsoort

Maximum uurtarief

belastingdienst

Uurtarief

Kwest

Dagopvang en verlengde peuteropvang  € 8,02 € 7,40
Buitenschoolse opvang € 6,89 € 6,61
Gastouderopvang  € 6,15  maatwerk

De belastingdienst maakt de toeslag vooraf over naar uw eigen rekening. Wij incasseren de kinderopvangkosten in de eerste week van de betreffende maand. Het is niet mogelijk om de toeslag aan stichting Kwest uit te laten betalen.

Incidentele opvang

Bij Kwest betaalt u voor het structureel vrijhouden van een opvangplek van uw kind. U bent dus verzekerd van opvang op de betreffende dag. Wij bieden geen flexibel opvangpakket. Als u beslist geen gebruik te maken van deze opvang heeft u geen recht op een tegemoetkoming in de kosten. Maar bij Kwest denken wij graag met u mee…

Soms heeft u extra opvang nodig. U heeft uw werkdag geruild of u wilt juist extra werken. Wij bieden u de mogelijkheid om incidentele opvang aan te vragen. Wanneer de groep het toelaat is uw kind van harte welkom. U kunt deze extra uren ook bij de belastingdienst doorgeven, zodat u wel kinderopvangtoeslag ontvangt.

Als uw kind in de afgelopen 6 maanden een dag afwezig is geweest, kunt u deze incidentele opvang ook verrekenen met het ruiltegoed. U heeft dan wel geen recht op een tegemoetkoming in de kosten, maar de afwezige is wel toegevoegd aan uw ruiltegoed. Een service waarmee wij u graag uit de brand helpen. Als de groep het toelaat natuurlijk!