Gewoon meedoen

Na de zomervakantie heeft stichting Kwest weer twee mooie buitenschoolse opvanglocaties mogen openen, BSO KwestKids, De Diamant in Naaldwijk en BSO KwestKids, Het Kompas in Maasdijk. Met name locatie De Diamant is bijzonder omdat deze BSO zich richt op de kinderen van 4 tot 12 jaar die Speciaal BasisOnderwijs volgen. Tot nu toe was voor deze kinderen in het Westland buitenschoolse opvang nog niet mogelijk. Carolien  Zwinkels, teamleider SBO De Diamant : “Het is mooi om de kinderen na schooltijd hier te mogen ontvangen. Hier komen opvoeding, onderwijs en kinderopvang samen om deze kinderen maximaal te laten schitteren! Met deze passende, kleinschalige BSO kunnen zij, net als andere leeftijdsgenootjes gebruik maken van opvang.”

Ook ouders zijn verheugd met de opening van deze BSO. Zoals Lisette Kok, moeder van Denley Kok: “Doordat Denley nu ook naar de naschoolse opvang gaat, vindt hij ook na school aansluiting bij leeftijdsgenoten, vriendjes van school: daarmee is hij gelijk aan andere kinderen van zijn leeftijd. Dat vind ik heel fijn om te zien.” Ook Irene Bui, directeur stichting Kwest beaamt dit. “Samen Sterk! Deze samenwerking maakt dat kinderen en hun ouders mee blijven doen in Westland.” De kosten voor de ouders voor deze passende BSO zijn gelijk aan de reguliere BSO. Mede door het innovatiefonds van gemeente Westland is het mogelijk om de extra personeelskosten die hiermee gemoeid zijn af te dekken voor de komende twee jaar.

Inrichting

Ook over de inrichting is goed nagedacht. Zo is er een mooie en functionele ruimte gecreëerd waar onderwijs en opvang beide gebruik van maken. Daarnaast kunnen de kinderen ook naar het gymlokaal en de keuken voor de 'sport en spel academy' en 'kookstudio'. In totaal kunnen er 14 kinderen per dag terecht bij BSO KwestKids, De Diamant.

Persbericht geschreven door Pauline Verhagen - LUSH Events & Communicatie