Noodopvang i.v.m. Corona

Zoals u heeft kunnen lezen zijn onze opvanglocaties vanaf 11 mei weer open. Wij bieden naast de reguliere opvang ook noodopvang.

Voor wie bieden jullie noodopvang?

Wij bieden noodopvang voor ouders die werkzaam zijn in een cruciaal beroep. Wij kunnen alleen noodopvang bieden als er plek is op de locatie. Hier zijn de volgende richtlijnen voor:

• Reguliere kinderen met een overeenkomst gaan voor noodopvang.
  • Kinderen van wie beide ouders een cruciaal beroep uitoefenen of uit een éénoudergezin komen waarbij de ouder een cruciaal beroep heeft, gaan voor op kinderen uit een gezin waar slechts één ouder een cruciaal beroep uitoefent.

Ik behoor tot de cruciale beroepsgroep, hoe kan ik mijn kind aanmelden?

Mocht u gebruik maken willen maken van opvang, werkt u in een cruciaal beroep én heeft u de komende tijd echt geen andere opvang? Neem dan via mail contact op met de locatieverantwoordelijke van uw opvanglocatie. Als u geen u geen klant bij Kwest bent, vragen wij u om dit formulier in te vullen en mee te sturen.

U kunt de noodopvang op onderstaande manier aanvragen:

• Vraag noodopvang aan per week.
  • Vraag opvang aan voor de week daarop. Opvang voor week 21 vraagt u dus aan in week 20, de opvang voor week 22 in week 21 enz..
  • Stuur uw aanvraag voor woensdag 9.00 uur.
  • U krijgt in de week voordat u opvang nodig heeft (uiterlijk donderdag) bericht of en waar de noodopvang kan plaatsvinden.

Heeft u buiten onze reguliere openingstijden noodopvang nodig? Mail dan naar info@stichtingkwest.nl, wij kijken dan samen met de andere Westlandse kinderopvangorganisaties of we iets voor u kunnen betekenen.

Noodopvang afmelden

Als u de noodopvang toch niet nodig heeft, bijvoorbeeld omdat uw kind verkouden is, verzoeken wij u af te melden door een mail te sturen naar de locatieverantwoordelijke van de betreffende noodopvanglocatie.

Kosten

Aan gebruik van de noodopvang voor kinderen van mensen in cruciale beroepen zijn geen kosten verbonden.

Meer informatie

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de Q&A noodopvang van de Rijksoverheid. Bekijk ook de poster hieronder met voorzorgsmaatregelen.