De Jonge Onderzoekers

Is uw peuter een echte onderzoeker? Heeft uw kind al meer ontdekt dan de kinderen om hem of haar heen? Is er (vermoedelijk) sprake van een ontwikkelingsvoorsprong en heeft uw kind meer uitdaging nodig? Dan is de pilotgroep ‘De Jonge Onderzoekers’ misschien wel iets voor uw kind!

Samen sterk

De Jonge Onderzoekers is een initiatief van stichting iQ+ en stichting Kwest in samenwerking met Cleverbee. De twee organisaties starten een project waarbij Mirjam Veldhoven van Cleverbee ontwikkelingskansen creëert voor de peuters en pedagogisch medewerkers van Kwest.

Tijdens de pilot bieden we de peuters gedurende 8 weken een uitdagende omgeving waarin zij ontwikkelingsgelijken kunnen ontmoeten, vragen durven te stellen, te onderzoeken en vaardigheden te ontwikkelen.

De pedagogisch medewerkers worden on the job getraind in het aanbieden van uitdagende activiteiten en het begeleiden van peuters met een (vermoedelijke) voorsprong. Zo kan kennis worden overgedragen en tegelijkertijd in de praktijk worden gebracht. Een win-win situatie!

Een ochtend bij de Jonge Onderzoekers

Samen starten we dag. Hoe gaat het met jou? Heb je nog vragen of zelf ideeën? Het project van vandaag is ‘dit ben ik’ en dit gaan we doen. We werken met een vast dagritme waarbij iedere week andere activiteiten worden aangeboden, maar ook de ideeën van de kinderen worden zo zoveel als dat kan ingepast. Vandaag of de volgende keer. De projecten zijn; dit ben ik, dieren, lucht, kunst, geluid, drijven en zinken, weet jij de weg? en magneten. Tussen de activiteiten en het vrij spelen door hebben we even pauze met fruit en wat te drinken. Aan het einde van de ochtend maken we een presentatie van de ochtend op papier, film, rondleiding of expositie. Het laatste kwartier zijn de ouders ook van harte welkom om deze te bewonderen.

Praktisch

Voor: Peuters met een (vermoedelijke) ontwikkelingsvoorsprong. Ook als zij geen gebruik maken van opvang bij stichting Kwest.
Data: Woensdagochtend;
20-03-'19, 27-03-'19, 10-04-'19, 17-04-'19,
15-05-'19, 22-05-'19, 29-05-'19 en 05-06-'19
Tijd: 8.45 - 11.30 uur
Locatie: Stichting Kwest
Kindercentrum DoReMi, Druivenstraat 30 Naaldwijk
Kosten: € 100,- voor 8 keer.

Aanmelden en selectie

Wilt u uw kind aanmelden voor deze groep? Dat kan tot 28 februari via het aanmeldformulier hieronder. Voor vragen over De Jonge Onderzoekers kunt u mailen naar ellesdrop@stichtingkwest.nl Na aanmelding wordt u uitgenodigd voor gesprek op woensdag 6 maart tussen 8.45 en 11.30 uur, waarin we verwachtingen kunnen delen. U kunt aangeven wat u opvalt aan de ontwikkeling van uw kind. Tijdens het gesprek wordt, naast snel denken en verbale voorsprong, ook gelet op de aanwezigheid van zijnskenmerken. Met toestemming van de ouders kan ook om input van de opvang gevraagd worden.

Naam- en adresgegevens peuter

Aanmelding De Jonge Onderzoekers